„Dacă aceste două companii intenționează să producă singure vehicule electrice ar putea să o facă repede. Suntem foarte interesați de tehnologiile Google și Apple și cred că Volkswagen poate aduce la un loc lumea digitală și mobilă”, a declarat Martin Winterkorn, directorul general al grupului VW, la salonul auto de la Geneva.
Apple lucrează la dezvoltarea unui automobil electric și vrea să înceapă producția acestuia cel mai devreme în 2020, au declarat luna trecută persoane apropiate situației.
Google a anunțat în ianuarie că vrea ca în decurs de cinci ani să aibă în circulație un automobil autonom.
Intervalul de timp stabilit pentru aceste obiective – producătorii auto au nevoie de obicei de cel puțin cinci ani pentru a dezvolta o mașină – scoate în evidență obiectivele agresive ale celor două companii din sectorul tehnologiei și ar putea crea condițiile pentru o luptă pe clienți.
Atât Tesla Motors, cât și General Motors au ca obiectiv ca în 2017 să lanseze un vehicul electric cu o autonomie de peste 200 de mile și care să coste sub 40.000 de dolari.
„Concurența trebuie în mod sigur să fie luată în serios. Cu cât ne apropiem de un automobil autonom, cu atât devine mai slabă legătură dintre client și automobil. Google și Apple nu sunt împovărate cu tehnologie învechită, pot porni de la zero”, a spus Stefan Bratzel, director al Centrului pentru Management Auto la Universitatea pentru Științe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Succesul Tesla în crearea unei companii auto noi a demonstrat că barierele tradiționale de intrare în această industrie nu sunt atât de greu de trecut cum considerau unii. În același timp, producătorii auto au avut dificultăți să introducă progresele tehnice în dezvoltarea vehiculelor, ceea ce vor să facă companiile din Silicon Valley.
Google, de exemplu, a investit în dezvoltarea unui vehicul autonom din 2010.
„Nu subestimăm niciodată concurența. Barierele de intrare, care în trecut erau poate mai substanțiale, acum sunt mai joase. În același timp, complexitățile industriei auto încă există”, a declarat Ian Robertson, director de vânzări la BMW.
Un producător auto cu experiență are de regulă nevoie de 5-7 ani pentru a dezvolta de la zero un vehicul, numai faza de testare, necesară pentru obținerea aprobărilor din partea autorităților de reglementare, fiind de 3 ani.
Analiștii estimează să o companie din afara industriei auto ar putea avea nevoie de un deceniu pentru a construi un vehicul.